För dig som har frågor inom köp och reklamation
Kontakta oss på Konsumentvägledningen
Telefontid: Måndag – torsdag klockan 10-12 samt måndag klockan 13-16.
Drop-in: Stängt på grund av flytt till nya lokaler.
Vi kan ge dig
• information om dina rättigheter och skyldigheter vid öppet köp, bytesrätt, ångerrätt, garanti och reklamation
• rådgivning före köp av en vara eller tjänst
• vägledning om vilka andra aktörer som kan ge dig som konsument ytterligare stöd
• stöd i att tolka avtal.
För dig som har frågor inom budget och skuld
Kontakta oss på Budget- och skuldrådgivningen
Telefontid måndag–torsdag klockan 09.00–10.00.
Ställ dig i kö för rådgivning via vår e-tjänst, följ länk nedan.
Vi har väntetid till budget- och skuldrådgivningen. En budget-och skuldrådgivare kontaktar alla sökande i turordning.
Vi tar endast emot bokade besök.
Vi kan hjälpa dig med
• att ansöka om skuldsanering
• att göra en budget
• att hitta lösningar vid skuldproblem
• se om det går att göra avbetalningsplaner med dem du är skyldig pengar
• tips för att börja spara
Medan du väntar på en tid för budget- och skuldrådgivning
- Kan du inte betala dina räkningar – kontakta den du är skyldig pengar så fort som möjligt för att se om det går att dela upp betalningen.
- Om pengarna inte räcker till allt som du behöver – betala alltid hyra och el först.
Vid ett besök kan vi tillsammans leta efter dina skulder.
Vill du leta på egen hand kan du oftast logga in med hjälp av e-legitimation hos inkassobolagen för att se hur mycket skulder du har. På Svensk Inkasso finns lista över vanliga inkassobolag.