Alla kommuner erbjuder inte konsumentvägledning. Vi är väldigt glada för att våra fem kommuner gör detta, så vi kan finnas kvar med råd och stöd för att bidra till kunniga och medvetna konsumenter.

Många konsumenter får inte det stöd de behöver | Konsumentverket

Regeringen gav för ett år sedan Konsumentverket i uppdrag att stärka och utveckla stödet till den kommunala konsumentvägledningen, med syfte att stärka konsumentskyddet och förebygga överskuldsättning och privatekonomiska problem. Resultatet av uppdraget bekräftar att konsumenter i många kommuner inte erbjuds stöd som ger dem goda möjligheter att ta tillvara sina rättigheter. 

Tack för att du vill skicka in feedback eller synpunkter till oss. Notera att vi inte har möjlighet att svara dig när du lämnar synpunkter om konsumentgastrikland.se. Vi ber dig att inte skicka in några personuppgifter.

Rapportera brister i digital tillgänglighet
Här kan du meddela oss om du upptäcker brister i tillgängligheten på konsumentgastrikland.se.

Fel: Kontaktformulär hittades inte.

Tack för att du vill skicka in feedback eller synpunkter till oss. Notera att vi inte har möjlighet att svara dig när du lämnar synpunkter om konsumentgastrikland.se. Vi ber dig att inte skicka in några personuppgifter.

 

 

Fel: Kontaktformulär hittades inte.

2025-03-14

Gå tillbaka